fredag 25 januari 2013

Hoppet

Det går ju inte att låta bli att fundera om min trötthet beror på att jag är gravid eller inte. Men jag är bara på dag 8. Jag vet ju att det är för tidigt att testa också. Dag 11,14,16 är de dagar som jag känner är bra att testa. Samtidigt så känner jag att jag gärna vill gå till en gynekolog och få bekräftat att jag inte är gravid nästa vecka så att jag kan sluta ta progesteron.

Idag läste jag om en Femmis som gjorde ultraljud samma dag som hon skulle inseminera sig. Hon hade inte tagit hormoner och hon hade två äggblåsor. Jag som tar dubbel dos pergotime har ändå alltid fått en äggblåsa. Lite avundsjuk blev jag men jag hoppas att någon gång så ska det finnas ett ägg som blir befruktat och som stannar kvar i 9 månader.

Det ska bli så skönt att få sova inatt och veta att ingen väckarklocka väcker mig imorgon.

4 kommentarer:

  1. hur tänker du med testdagarna? Varför 11, 14, 16?

    SvaraRadera
  2. Jag vill tjuvtesta och då är dag 11 en bra dag. Dag 14 brukar många testa och kliniken vill att man gör det dag 16.

    SvaraRadera
  3. Ptjaa... äggantalet spelar inte så stor roll ändå. Jag hade alltid två men det blev ju inga barn ändå ;-) Kroppen börjar gärna släppa två när man kommit upp i ålder (och det tror ju min kropp att den har) och det är därför tvillingar blir vanligare naturligt när man närmar sig 40

    SvaraRadera
  4. Håller tummarna att det blir din turdag på dag 11 :-)

    kram NInna

    SvaraRadera