tisdag 8 januari 2013

Uppdateringarnas dag

Jag har skrivit ett inlägg och sedan två svar på det förra inlägget.

Sedan dess har jag idag fått veta att 2 personer ska sluta på mitt jobb. De kände att inget går bra här på jobbet och något nytt måste göras. Den ena ska plugga och den andra ska jobba. Den andra fick en höjning av lönen med flera tusen.

Det går inte att både skaffa barn och försöka hitta ett nytt jobb.

Det är kanske dags att tänka på om jag borde lägga ner mer energi på att söka ett nytt arbete istället för att skaffa barn. Ett arbete som ger högre lön och en finansiell trygghet för mitt kommande barn.

Men jag fyller 32 i år. Tiden rinner iväg för snabbt tyvärr.

Varför kan inte jag få bli lycklig?

1 kommentar:

  1. Det är klart att man gör det man själv tycker är bäst, men jag hade satsat på att söka nytt jobb OCH göra barn samtidigt. Visst, det kanske inte är optimalt att vara ny på jobbet och ooops då jag är visst gravid och det på ett väldigt medvetet sätt. Min erfarenhet säger att arbetsgivare har större förståelse än vad vi ger dem förtroende för när det kommer till de här frågorna. Dessutom, det blir inte lättare att söka nytt jobb med en liten på armen. Snarare tvärtom, så om man vill byta jobb så är min rekommendation att om möjligt göra det innan i så fall.

    Men som sagt. Jag hade gjort både och.

    Kram

    SvaraRadera