måndag 21 januari 2013

Dagen efter

Eftersom vi var så många på träffen så var det många man skulle lyssna på och prata med. De som var gravida pratade om att de inte hade mått bra men att det är det bästa de har varit med om.

En sa att man tänker på att man är gravid hela tiden. Det går inte att undgå och det genomsyrar allt man gör och tänker. När hon sa det så önskade jag att jag kunde också vara gravid. Att få bli gravid känns som att man äntligen få komma över till den andra sidan och tillhöra gänget.

Det är väldigt segt på jobbet och jag sov inte så bra inatt. Jag har inte lust att göra något men tiden går så långsamt om man inte gör något. Jag tänker bara på att halv fem får jag gå hem.

Jag funderar lite på detta med att jag själv får välja testdag. Första inseminationen sa de att 16 dagar efteråt ska man testa men sedan dess har de inte sagt något.

Nu önskar jag bara att januari tar slut.

Man borde inte ha några symptom denna vecka utan det är ju när det har fäst som man får symptom alltså nästa vecka.

Jag har sagt det förr vid tidigare inseminationer och säger det igen. Jag vill må som vanligt så att jag slipper tänka på eventuella symptom. Så för typ en timme sedan så började jag få lite ont i den högra sidan av magen. Varför vill min kropp mess with my head? Det är tillräckligt att jag är så trött idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar