lördag 5 januari 2013

Hälsosam sen

Jag har ätit godis igår och idag. Inte mycket har jag gått heller eftersom jag inte har mått så bra de senaste dagarna. Idag är jag nästan back to normal. Så på måndag ska jag försöka att inleda mitt hälsosammare liv igen.

Jag har den senaste tiden velat ha lite finare i mitt hem och ha bra ställen att förvara saker på. Så inköpet av de två förvaringsställen har gjort mycket. Lite mer huslig kanske. Men jag vet att jag måste börja städa mer. Jag måste få in det mer rutinmässigt för när jag får barn är det viktigt att det städas, tvättas, diskas, lagas mat osv.

Den stora svårigheten är detta med att laga mat. Det finns bara ingen lust att göra det. Jag hoppas bara att den kommer när jag får ett barn för då känner jag ett måste att fixa bra mat till oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar