fredag 25 januari 2013

Psyket gör mycket

Jag har haft en hel del att göra denna vecka. Fyra kvällar i rad där jag har hållit på med min fritidssysselsättning. Jag har mest suttit ner och i måndags hann jag vara hemma en timme och vila innan jag gick iväg.

Det har varit väldigt kallt denna vecka och jag har haft fullt upp. Min mamma undrar om jag har ansträngt mig för mycket så att ett eventuellt embryo inte överlevet. Jag har varje dag tänkt på att ta det lugnt och inte stressa men samtidigt klara av det jag har lovat andra att göra. Nästa vecka är betydligt lugnare på kvällarna. En kväll hittills är uppbokat och jag tror inte det blir fler.

Jag har känt sedan igår en allmän känsla av illamående och konstig i halsen. Jag vet vad alla tänker men jag tror det är snarare att kroppen i denna kyla är mer mottaglig för ett och annat.

Jag har också fått fler finnar, en konstig känsla där nere som jag brukar få när jag har mens och känner mig lite tröttare än vanligt. Men tröttheten kan bero på att jag har haft mycket att göra denna vecka.

Det är därför jag tror att psyket gör mycket och vill ge mig inbillningssymptom.

Igår fick vi på jobbet veta att vår chef tar en paus som chef i några månader pga privata skäl. Hon hoppas att hon kommer tillbaka som chef i maj/juni. Hon fortsätter jobba men med andra arbetsuppgifter. Hon är en bra chef och alla vi blev ledsna och besvikna. Vi sa dock att vi vill ha kvar henne som chef för hon är så bra. Hon blev glad över vårt stöd.

Nu ska jag finna lite lust att jobba idag. Skönt med helg. Jag ska på bio på söndag.

1 kommentar:

  1. Jag önskar dig lugn och ro för både dig och "pyret". Själv var jag superstressad förra gången vi gjorde FET, då min pappa var döende, och jag vårdade honom hemma dygnet runt och han gick ju bort någon vecka efter våra missfall. Tror inte min kropp palllade en graviditet då, därför stötte den ut båda äggen, för dom stöttes bort i omgångar. Fick ju plus, och sedan blödning, och sedan plus iallafall för att lite senare få missfall. :-(

    Varm kram NInna

    SvaraRadera