onsdag 30 januari 2013

Elak dröm + test vid dag 13

Jag drömde att jag var surrogatmoder mot min vilja. Jag såg ett par stå bredvid mig. Det enda jag ville var att det var mitt barn jag var gravid med. Väldigt elak dröm.

Så när jag gick upp så testade jag mig. Det var negativt.

Jag vet att man kan få plus sent men ibland innebär sena plus ett dåligt besked. Det har jag ju själv erfarenhet av.

Läkaren mailade tillbaka igår och skrev att det är bara med blodprov som man kan se om man är gravid eller inte. Det känns alltså som att jag själv får bestämma. Jag får ta risken att sluta med progesteron om testet på lördag är negativt.

För er som inte vet så försenar progesteron mensen. Det är inte förrän man slutar med det som man får mens.

3 kommentarer:

  1. Varför tror du att missfallet berodde på att du plussade sent?

    SvaraRadera
  2. Någonstans läste jag att sena plus betyder oftare att något fel än plus som kommer i tid. Det har fastnat hos mig.

    De flesta som får sena plus går det nog jättebra för.

    Allt dåligt händer mig. Jag är aldrig den som har tur av de som får uppleva något ovanligt/dåligt utan jag hamnar alltid i den sämsta gruppen.

    SvaraRadera
  3. Jo, ibland är det verkligen jättejättesvårt och tungt, skaffabarnprojektet. All väntan, och alla förväntningar. Hopp. Och besvikelser. Det tar verkligen energi.

    Men jag håller tummarna för att det ska lyckas snart!

    SvaraRadera