fredag 18 januari 2013

Oroa mig för dålig timing

Jag har fortfarande ont i den högra sidan av magen. Jag googlade nyss och det är normalt att ha ont före, under och efter ägglossning. Men när jag vaknade igår så kändes det som att jag hade mindre ont än tisdagskväll och på onsdag.

Tänk om jag hade ägglossning en timme efter att ha varit hos läkaren. Alltså vid halv tre. Ägg lever bara i 24 timmar och frysta spermier likaså. Det är alltså större risk att de inte levde samtidigt än gjorde det.

Jag har ju slutat att ta ägglossningstesterna. Tidigare så har jag ju fått positivt på mina tester men nu var det blankt trots att läkaren såg en äggblåsa. Varför var det så helt plötsligt?

Barnmorskan på Storkklinik tyckte att jag skulle ta ägglossningsspruta nästa gång för att säkerhetsställa att jag verkligen ägglossar.

Nu oroar jag mig för att jag hade en stor äggblåsa men som inte hade något ägg i sig eller som inte ägglossade. I den här världen kan ju allt hända.

Jag har inte bestämt testdag än. Jag funderar på den 2 februari men visst kan det bli att jag tjuvtestar. Jag använder progesteron så bara för att mensen inte kommer betyder det inte att jag har blivit gravid.

Om pengar fanns så vore önskan att få göra ett nytt försök i maj men jag tror inte pengar finns förrän i höst. I augusti har det gått två år sedan jag lämnade mina provsvar till Storkklinik så jag måste göra om alla mina tester i maj/juni. Sedan vet jag ju inte hur det går på jobbfronten heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar