torsdag 10 januari 2013

Ny inriktning

Jag har börjat titta på nya jobb. Jag har också bett min syrra om hjälp med personligt brev och CV.

Situationen på jobbet är inte bra och det har gått så långt att jag har börjat fundera på att ta ett paus från försökandet om detta försök misslyckas. Den pausen ska då vara i ett år och förhoppningsvis har jag fått ett nytt jobb under tiden.

Men det finns väldigt få jobb för de med min utbildning och erfarenhet. De på mitt jobb som fått nya jobb har  jobbat på andra ställen innan det nuvarande jobbet eller har gått ytterligare någon kortare utbildning förutom den de har från högskolan. Jag började detta jobb direkt efter universitetet och har därför inget annat.

Innan omorganisationen på jobbet såg jag detta jobb som ett jättebra jobb som man kunde ha länge. Men snart så uppväger inte de fördelar med jobbet som finns nackdelarna. En av fördelarna är att det är ett jättebra jobb att ha om man är en förälder. Att själva arbetet har blivit tråkigare skulle nog betyda så mycket mindre om jag hade barn. Jag hade stått ut längre för mitt barns skull.

Jag önskar att det fanns någon som kunde säga till mig att med min bakgrund så är det dessa jobb jag ska söka. Nu söker jag lite i blindo på Platsbanken.

3 kommentarer:

  1. Facket har ofta olika typer av karriärrådgivning för sina medlemmar, kan vara värt att kolla upp om du är medlem.

    SvaraRadera
  2. Jag var på en förra året. Det konstaterades att det är väldigt svårt för vår yrkeskategori att få nya jobb.

    SvaraRadera
  3. Vore spännande att veta vilken yrkeskategori du tillhör! Gissar att det åtminstone finns ett par 100 till ute i landet med samma utbildning så du behöver inte vara rädd att "bli påkommen".

    Håller tummarna att slemhinnan tjocknar på sig så du kan genomföra detta försök! :)

    SvaraRadera