torsdag 17 januari 2013

Nojandet har börjat

Det började redan när jag satt i väntrummet. Jag kom vid halv ett. Ett troligen lesbiskt par med ett barn var i väntrummet. De pratade tyska. De höll på att betala och sedan gick de. Satt ensam en kvart innan en svensk kvinna kom. De pratade med henne om att hennes donator hade blivit spärrad och att hon måste välja en ny från listan. Hon blev lite orolig att hon skulle missa sitt flyg hem eftersom spermier måste tinas två timmar innan. Men de sa att hon inte ska oroa sig utan hennes nya spermier ska gå att tina snabbare. Så hon valde en ny donator och betalade.

Det jag snappade upp var att när de valde donator till henne och kollade upp donatornumret fick de veta från spermabanken att den donatorn hade blivit spärrad. Ingen anledning sas till henne vad jag hörde men jag gissar att den nya lagen kan ha påverkat detta. Hon hade sin mobil avstängd så de kunde inte nå henne. Hon satt på sin mobil när de pratade om att de inte kunde nå henne. Hon hade flugit till Köpenhamn så det är förståeligt att hon hade den avstängd.

Men när jag ser att hon hade flugit och hon sa att flyget hem gick halv fyra så undrade jag då om jag tog fel beslut att ta tåget. Jag tänkte bara tåg igår och kollade inte ens flyget. Skulle jag ha gjort som läkaren sa och inseminerats på förmiddagen?

Jag nojar mig också om att jag har inseminerats försent. Lite mer än 24 timmar efter ultraljudet inseminerades jag. Ca halv två var det och jag var nog hos läkaren vid halv tvåtiden igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar