tisdag 29 januari 2013

Reflektioner

Jag har mått bra sedan i söndags. Det var en tuff vecka förra veckan så det var väl därför som jag började må lite illa på torsdagen och fortsatte på fredagen. Samtidigt var det väldigt kallt.

Visst finns det en chans kvar men det känns som att jag nu har börjat acceptera att detta försök också gick åt skogen. Min chef frågade idag hur jag mår och hur det gick. Jag sa att jag mår bra och att jag testade några dagar tidigt igår och det var negativt. Hon beklagade och jag sa att det är ok och att det är bara att gå vidare.

Men jag var ledsen igår men det kändes lite bättre när jag började söka jobb. Antagligen för att jag behövde något annat att fokusera på.

Även om jag nu inte är gravid så känns det...jag vet inte vilket ord det ska vara men använder bra...ja bra att få uppleva hur det är att vara lite illamående. Man mår nog mycket mer illa som gravid men att ha fått denna lilla erfarenhet är bra utifall jag igen utan att vara gravid mår så illa. Jag ska inte förneka att hoppet tändes lite men bara väldigt lite eftersom jag hade en jobbig vecka bakom mig och det var kallt ute. Hade allt varit normalt hade jag nog haft ett lite större hopp.

Så framöver blir det mer fokus på New York. På fredag ska jag hem till syrran och vi ska fortsätta räkna på vad vi har råd att göra där borta. Vi har inte så mycket pengar som vi borde ha för en veckas semester men vi försöker göra det bästa vi kan utifrån de pengar vi har.

1 kommentar:

  1. Hej Dina! Men är det verkligen kört? Du är väl på dag 12 nu? Man har ju läst att en del med cykel på 28 dagar inte får plus då de testar dag 14 utan att det kan komma flera dagar senare. Du har väl inte fått mens än? Jag håller tummarna!!

    SvaraRadera