onsdag 23 januari 2013

Dag 11 på måndag

Som det känns nu vill jag testa då. Det har då gått 10 heldagar och är bara 3 dagar från dag 14.

Man ska ju riva av ett plåster snabbt för att få det gjort inte dra bort det långsamt och förlänga smärtan. Så dag 11 blir det.

Jag har ju läst många skaffabarnbloggar i två år nu. Många som har försökt att få barn, blivit eller inte blivit gravida och sedan har några slutligen fått barn.

När man gör IVF så vet man att man har fått ett embyro insatt och kallar dessa 2 veckor för ruvarperioden. Men om man har inseminerats vad kallas det då? Jag skulle gärna vilja ha ett namn på denna period.

Nu kanske några blir sura på mig men det är en sak jag har undrat. Alltid när någon blir gravid så är det alltid några kommentarer där det står att jag visste pga de symptom du har skrivit att du är gravid. Jag har aldrig skrivit så vad jag minns. Jag skriver bara att jag hoppas att du verkligen är gravid under ruvarperioden och sedan grattis om de blir gravida.

Men om några nu känner på sig att en bloggare är gravid då borde också några känna på sig att en bloggare inte är gravid.

I alla fall så vet jag inte hur det känns att vara gravid för det som hände i september känns inte på riktigt.

Jag försöker nu ta mig igenom denna tid och tänka på att efter ett negativt besked så har jag andra saker att se fram emot.

2 kommentarer:

  1. Finns många som "vet" när någon är gravid, men jag tror personligen att det är omöjligt. Själv hade jag samma symptom oavsett om jag var gravid eller inte. När jag väl fick veta att jag var gravid började symptomen komma, i alla fall för mig.

    SvaraRadera
  2. Tror det är bullshit, många symptom kan ju också bero på annat, eller i vissa fall t om vara förstärkta av önskan av att känna si och så. Jag tycker de som "siat" om en graviditet bara försöker låta märkvärdiga och erfarna.

    Ooooh, bara två jobbdagar och en helg kvar till test :)

    SvaraRadera