onsdag 13 juni 2012

Bokat och min plan

Jag ringde mottagningen och de var lite tveksamma till om de hjälpte till med sådana saker. Så de ville ringa upp. En halvtimme senare så ringde de upp och sa att den gynekologen som arbetar den veckan hjälper till. Så nu är det bokat både den 4 och 5 juli.

Jag räknar med att få min mens måndagen den 25 juni. Om jag kunde få åka på helgen den 7 eller 8 juli vore det perfekt. Då slipper jag krångla med jobbet. Men måste jag åka på en vardag så gör jag det.

Det jag är mest rädd för är om ingen av läkarna ser några växande ägg den 4 eller 5 juli. Vad gör jag då? Det är otänkbart men samtidigt så tyvärr så har inget i mitt liv kommit lätt. Varför ska jag alltid få kämpa så himla mycket för att få det andra får så himla lätt.

Idag kom ett mail från en person i den Femmisgrupp jag är med i. Hon har blivit gravid och jag har för mig att hon har max gjort 1-2 försök innan. Jag är glad för hennes skull men när är det min tur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar