tisdag 12 juni 2012

Det känns...

Jag är väl förkyld och räddas av nässpray. Jag som har mycket inplanerat denna vecka kan inte vila på kvällarna heller.

Men jag försöker tänka lite positivt. Så länge jag är frisk när mensen startar så är det ingen fara för äggen. Jag kunde ju inte åka i januari och februari pga jag har haft feber i menscykeln. Jag har inte haft feber än. Men nu i efterhand vet jag att min kropp producerar inte ägg av sig självt så jag sparade pengar av att inte åka då.

Så idag var det första Provera-tabletten. Det känns inte som att det var så länge sedan jag tog dem förra gången men det var två veckor sedan sista tabletten togs i förra Provera-omgången.

Så nu börjar det. Kommer jag eller kommer jag inte att få åka i juli? Kommer Pergotime att hjälpa?

Men målet kvarstår. Åtminstone en gång ska jag åka i år. Igår ringde jag och bokade tid hos min ordinarie gynekolog. Jag bokade den första dagen han är tillbaka från semestern alltså den 20 augusti. Det är väl då jag jag får veta om min kropp vill ge mig en chans att åka i september. Dock så kan jag inte åka någonstans den 24,25 och 27 september. Jag kanske kan åka dessa dagar om jag hittar ett flyg som går ca kl. 14 från Köpenhamn. Men jag har för mig att det går inte så många plan till Stockholm innan kl. 16.

1 kommentar: