tisdag 5 juni 2012

Ta chansen eller risken

Jag har googlat nu på pergotime och ultraljud. Det jag finner är att många gör ultraljud när de går på pergotime. Samtidigt så har deras läkare också sagt att de ska ta ägglossningstester för att få veta när de får omslag.

Ni kanske tycker att jag är lat men jag orkar inte ringa runt och leta läkare som inte har semester och som vill göra ett ultraljud. Jag vet ju inte vilken dag jag ska göra ett ultraljud på så det är svårt att boka en läkartid. Så den tid som jag har bokat får räcka. Sedan om den läkaren vägrar hjälpa mig så får det vara så.

Just nu känns det som att får jag omslag så åker jag fast jag inte vet hur många äggblåsor jag har.

Via google fick jag också veta att alla blir inte hjälpta av pergotime.

Jag behöver ett nytt mål nu för annars vet jag inte hur jag ska orka. Att äta tabletter och ta tester orkar jag med men läkarstrul orkar jag inte med.

Stork har inte svarat på mailet än och jag hoppas att de inte kräver nya tester.

Så ta chansen innebär att ta chansen att bli gravid. Ta risken att det kan bli flera barn på en gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar