onsdag 13 juni 2012

Stor osäkerhet och rädsla

Jag har googlat och försöker få fram när personer får ägglossning av pergotime. Mellan dag 10 och 20 skriver många.

Nu kan ju dag 10 infalla just den 4 juli. Just nu känns den största rädslan att läkarna inte är så duktiga på att mäta ägg. Jag har ingen aning om det är bara vissa specialutbildade gynekologer som kan mäta ägg.

Ju mer jag tänker på det ju mer jag funderar på att åka till Köpenhamn på vinst och förlust lördagen den 7 juli och be dem göra ett ultraljud. Har jag missat äl så har jag. Säger dom att äl kommer om två eller tre dagar då åker jag hem och åker tillbaka på den dagen de tror jag har äl.

Jag tror också att jag ska säga till min ordinarie gynekolog att jag vill nog ha en ägglossningsspruta nästa gång för jag vill inte ha den här osäkerheten.

1 kommentar:

  1. Jag åt Pergotime i tre cykler innan Mini blev till. Minns att jag gjorde vul dag 11 typ och att de då räknade ut när jag skulle ta ägglossningssprutan och dagen efter det inseminerades jag.

    Hoppas att det löser sig till det bästa!

    SvaraRadera