fredag 22 juni 2012

Bra att vara öppen med familjen (för mig)

Det känns skönt att de vet vad jag planerar. De är införstådda i planerna och det är nu en naturlig del i våra samtal.

Det gjorde det lite lättare idag när jag tog upp om att det kanske är bra om de adopterar bort mitt barn om något händer mig om mitt barn fortfarande är väldigt litet t.ex under 1 år. Jag tror inte direkt att ett barn passar in i deras liv.

De ville så klart ta hand om mitt barn ifall något händer mig men jag sa att de får tänka väldigt noga på det ifall de måste ta beslutet en dag. Det är nog bättre för barnet att ha två bra unga föräldrar än mina föräldrar och min syster som hjälper till när hon kan.

Jag har väl tänkte lite på döden sedan det jag fick reda på i onsdags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar