onsdag 13 juni 2012

Hotell och dubbelinsemination???

Tankarna snurrar och jag vet inte vad jag ska göra.

Jag funderar på att åka på fredag eftermiddag den 6 juli och göra insemination både på lördagen och söndagen. Det blir billigare om jag använder en anonym donator.
En dubbel insemination med en anonym donator kostar bara 50 danska kronor mer än en 1 insemination med öppen donator.
Å andra sidan kostar en dubbel insemination med öppen donator 2 800 danska kronor mer än en insemination som kostar 5 900 danska kronor. Det är öppen som jag har valt att använda men när jag gjorde valet så trodde inte jag att jag skulle ha stora problem att bli gravid.

Jag vet att jag ska bry mig om resultatet av ultraljudet men om det är 3 eller fler ägg som mognar hur stor är risken att alla blir befruktade?

Fast genomför jag inseminationerna på en helg vilket jag planerar att göra så blir det 800 danska kronor extra oavsett vad jag väljer.

Åker jag i juli då struntar jag i ett försök i augusti och kör nästa i september om kroppen fungerar och jag har råd.

Ombokningsbara SJ-biljetter får jag köpa då därför att mycket hänger ju på ultraljuden.

Jag behöver inte bo på ett hotell men jag vill bo nära Malmö centralstation. Jag ska kolla upp hur mycket ett vandrarhem kostar.

2 kommentarer:

  1. Till mig sa de på Storkkliniken att en dubbelinsemination inte ökar chanserana...konstigt att alternativet finns då tycker jag :)
    Jag tycker inte att du ska ändra dig angående öppen donator om du redan bestämt att du ville ha det, då hade du väl en anledning antar jag. Pengar ska inte ändra dina värderingar...
    Hoppas verkligen att allt går vägen, jag håller tummarna!

    SvaraRadera
  2. Om jag var säker på när jag kommer att ha ägglossning då skulle jag skippa dubbelinsemination.

    SvaraRadera