fredag 29 juni 2012

När ska jag göra ett ultraljud?

När Jagvilljagkan skrev att hon fick ett tidigt omslag redan på dag 9 så blev jag lite orolig. Det sista jag vill göra är att missa ägglossningen.

Så imorgon börjar jag testa med ägglossningstester.

Det finns en klinik som har drop-in ultraljud en halvtimme varje morgon. De tar 750 kr för det. Jag kommer nog att göra ett sådant men ska jag göra det på måndag som är dag 9 eller tisdag som är dag 10.

Jag får bestämma mig på söndag. Helst skulle jag vilja göra ultraljud varannan dag men den plånboken har jag inte och villiga gynekologer finns ju inte heller.

Jag har ju bokat ultraljud hos två olika gynekologer nästa vecka men trots att jag sa vad jag ville göra är det ytterst osäkert om de kommer att genomföra ett ultraljud på mig enligt de tveksamma sköterskorna som bokade tiderna.

Tänk om jag ägglossning om två veckor typ mellan dag 20 och 25.

Jag är orolig över om jag vågar förlita mig på ägglossningstesterna.  Men de är de enda jag har att gå på för att veta om jag har ägglossning.

3 kommentarer:

  1. Jag får oftast omslag på dag 16-23 så jag har lååånga cykler. Men läkarna som föreskrev medicinen sa inget?? Jag tog ÄL-tester i flera månader innan jag åkte för att få lite koll. Men det är ju svårt för dig eftersom du har problem med ägglossningen

    SvaraRadera
  2. Jag testade sista förra året och då hade jag långa cykler. Men nu efter allt som har hänt i år vet jag inte hur min cykel är.

    Jag mår nog bättre nu än jag gjorde förra året men ändå så har mensen sluta komma av sig självt.

    SvaraRadera
  3. Jag trodde oxå jag hade koll på mina cykler men min ägglossning kommer lite nu och då, inte alls regelbundet som förut, så det bästa är att testa hela tiden..

    Den där ultraljud drioin är den till för alla? även mig? Har de öppet i sommar? Kan du maila kliniken till mig?

    SvaraRadera