söndag 3 juni 2012

Det är måndag imorgon

Jag ska upp kl. 6 trots att jag är ledig. Det är tandläkare först inbokat och sedan gynekolog.

Jag funderar om jag ska på bio själv imorgon. Men det beror på hur jag känner mig efter gynbesöket.

Jag har inte vågat planera något angående resan. Kan jag eller kan jag inte åka nästa vecka? Ska jag ta tåg eller flyg? Vilken tid ska jag åka? Mycket hänger på läkarbesöket imorgon.

Den film jag vill se är "What to expect". Det är kanske inte världens bästa film att se om jag får ett dåligt besked från läkaren men jag tror den filmen är bra.

Jag har läst mer i den där tråden på familjeliv. Det gäller nog att försöka njuta av livet nu innan jag blir gravid. Så fort jag blir gravid gäller det att bara spara så mycket pengar som möjligt. Om par tycker att att det är problematiskt pengamässigt att vara föräldraledig så hur kommer det att bli för mig?
Så jag borde nog kunna unna mig att gå på bio imorgon.

Jag brukar gå på bio med min bror men det är av en annan anledning än nöje och att unna mig själv. Så om ni läser att jag har sett en film på bio så är det av den anledningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar