söndag 17 juni 2012

Mer förvirrad

Jag trodde inte att jag skulle bli mer förvirrad.

En i min Femmis-grupp går också till samma gynekolog som mig. Hon har också oregelbundna cykler och ägg som växer långsamt alltså som lossar kring dag 20 eller senare.

Dag 10 gjorde hon ultraljud hos honom. Han såg inga ägg som växte på dag 10. Han ville att hon skulle ta pergotime nästa cykel. Hon fortsatte att ta ägglossningstest och dag 19 fick hon positivt. Hon åkte till Danmark, inseminerade sig och blev gravid.

Hon undrar om jag inte har missat min chans denna månad och att pergotime skulle göra att jag får för många ägg i juli och därmed inte får åka. Hon undrade också om ultraljudet som jag ska göra dag 10 kommer inte att säga något utan jag avråds igen. Hon tyckte att det är bättre att jag gör ultraljud dag 15.

När jag har googlat så säger vissa att de får tidigare ägglossning med pergotime och andra får senare.

Jag förstår att gynekologer måste ha semester men nu drabbar det mig. Jag mår dåligt av att vara så här förvirrad.

Jag fick tipset idag att gå till gynakuten och klaga på magont för då får jag i alla fall ultraljud när jag vill. Jag kan ju gå då dit varannan dag. Jag har tidigare sagt att jag inte vill belasta akutsjukvården med detta men jag kanske måste ompröva detta beslut.

Annars så var Femmis-gruppmötet bra. Det var skönt att det bara var vi tre och att vi bytte ställe. Att få prata av sig är skönt.


1 kommentar:

  1. Tycker du verkligen det känns rätt att fuska till sig ett ultraljud? Jag är helt på din sida vad gäller rätten till att skaffa barn på egen hand och så, men akutsjukvården är till för sjuka. Så ser jag det iaf.

    SvaraRadera