lördag 16 juni 2012

Dröm

Jag har eller hade en dröm om att ge ut en bok.

Jag skriver inte nu men för ca 10 år sedan skrev jag en del berättelser på mellan 40 och 80 wordsidor. De handlar om kärlekshistorier.

Det var ett tecken på att jag då fortfarande starkt trodde på att jag skulle träffa den stora kärleken som jag skulle få barn med. Kanske var det ett sätt att hålla kvar drömmen. Jag skrev påhittade berättelser om när par träffas och rider ut stormar tillsammans.

Men nu skriver människor bara deckare med massor av mord, att mina berättelser anses vara Harlequinböcker. Jag vill att mina böcker ska anses vara vanliga böcker och mötas med respekt. Nu kommer de aldrig att utgivas så det är egentligen inget problem vad de anses vara eftersom ingen kommer att läsa dessa.

Men drömmen om att finna den stora kärleken är nästan död.
Att få barn är inte det men att hålla modet uppe är inte alltid lätt. Det är tillräckligt att jag inte är tillräckligt attraktiv för män men att min kropp kanske inte vill ge mig barn är lite svårt att acceptera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar