tisdag 5 juni 2012

Planering

En natts sömn gjorde mycket.

Jag tog tag i mig själv och ringde den gynekologmottagning som läkaren tipsade om. Den är stor och har många    gynekologer. Jag glömde dock bort att fråga efter den gynekolog som läkaren tipsade om. Så jag fick en annan. Men de hade inte många tider lediga och därför var det bäst att boka nu. Jag fick då lägga på och räkna ut när jag tror jag är i dag 10 i cykeln. Så den 5 juli fick jag en tid.

Den sjuksköterska som jag pratade med var tveksam om de kunde hjälpa till med det men bokade ändå en tid. Jag fick en kvinnlig gynekolog.

Min vanliga läkare sa att jag inte borde säga sanningen när jag ringde för att få en tid men nu gjorde jag det ändå men skippade att säga att jag är singel.

Så nu får jag hoppas att den nya gynekologen är snäll. Vågar jag annars att åka utan att göra ultraljud innan? Risken för många ägg? Risken att jag åker på helt fel dag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar