onsdag 13 juni 2012

Vikt och gynekolog

Ytterligare ett kilo har försvunnit så nu är det 79 kg. Det var kanske 2 år sedan jag vägde under 80. År 2008 var jag väldigt duktig och gick nog ner mer än 10 kg och vägde under 70 kg. Tyvärr var det lättare att gå upp allt och sedan har det stått still i 2 år.

Sedan har googlat. Googlat på PCO och chansen att bli gravid. Många skriver att de blev gravida på första försöket med pergotime. Vissa skriver att andra barnet också blev till på första försöket med pergotime. Andra skriver att pergotime och IVF inte har fungerat och de är barnlösa fortfarande efter flera år.

Jag är på jakt efter en till gynekolog som kan göra ultraljud i sommar. Jag litar inte på att den gynekolog jag har hittat kommer att vilja hjälpa mig. I värsta fall så får jag åka till Storkklinik lördagen den 7 juli och göra ultraljud där. Det finns en mottagning som jag har ringt till och de säger att de har inte gjort klart sitt sommarschema än men det kanske är klart denna vecka. Förhoppningsvis är någon gynekolog där inte ledig när jag behöver ultraljud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar