tisdag 19 juni 2012

Förtydligande

Det har varit så mycket med allt att jag nog inte har fattat allt ordentligt.

Jag kände mig osäker och mailade min klinik i Danmark igen. Jag fick svar.

De gör inga ultraljud några dagar innan ägglossning. Man måste ordna det själv hemma. De gör bara ultraljud i samband med insemination. Jag tycker att det känns rätt onödigt för vilken information får man då? Är det inte försent att göra ett ultraljud precis innan man ska insemineras?

Nu får jag bara hoppas att gynekologen i Sverige hjälper mig. Annars så vet jag inte vad jag ska göra. Min klinik skriver att man får inte ha mer än 3 ägg. Hur stor är den risken?

Så jag kanske väntar med att beställa tågbiljett.

Planen är annars så här:

Mens
Dag 3 börja med pergotime
När mensen är slut börja testa med ägglossningstester
4 juli ultraljud. Det kan antingen vara för tidigt eller försent. Vem vet!

ÅKA???

3 kommentarer:

  1. Ultraljudet precis före insemination kollar ju om du har några folliklar/äggblåsor och hur många i så fall. Om det inte finns några äggblåsor eller fler än 3 så antar jag att man avblåser inseminationen men annars så inseminerar man. Visst säger ett ultraljud på plats ngt men visst kan det bli en resa utan insemination om man har otur.
    De allra flesta gör väl inga ultraljud hemmavid innan insemination utan man väntar på omslag och så åker man. Det är i alla fall så som jag uppfattat det.

    SvaraRadera
  2. Jag är inte så insatt i hur det funkar för andra men på Sellmer klinik får du göra UL cykeldag 9 eller 10 och så ser hon hurstora äggen är och ungefär beräkna när man ska börja testa. har inte läst hela din blogg men det verkar lite som du kanske behöver mer hjälp än så men jag tänkte ifall att så berättar jag om Sellmer. Kostar 1000 dk men jag tyckte det var värt det iaf! Jag har ingen regelbunden cykel alls men hon sa när jag skulle börja testa och när det slog om och jag åkte ner gjorde hon UL igen och då var det precis lagomt. Jag orkar inte hålla på och leta gyn i sverige som kan tänka sig göra en sån här undersökning - bor ju dessutom en bra bit från sthlm så det var behändigare att åka till danmark - och mindre stressfyllt!

    SvaraRadera
  3. Jag inseminerade mig på CFC och där ingick VUL för att se att det växte äggblåsor i priset. Dessutom hjälpte de mig att ta ägglossningssprutorna och så fick jag komma på så många ultraljud jag ville, helt gratis, under graviditeten.

    SvaraRadera