tisdag 18 september 2012

Appar och vikt

Jag har laddat ner två appar för att min motivation att promenera ska hålla sig kvar länge.

Den ena ville att jag skulle lägga in dagens vikt och målvikt. Den räknar efter BMI. Jag vet att jag vägde för mycket i början av året. Men jag har aldrig varit en smal typ. Appen tyckte min målvikt 65 kg inte var bra eftersom jag då enligt BMI fortfarande klassas som överviktig.

Man ska ju väga högst sin längd. Jag är 1,57 m och då ska man ju väga högst 57 kg. Jag har svårt att se mig väga så lite. Men 15-20 kg kanske inte syns så mycket på mig utan bara på vågen och då kanske jag ska väga 57 kg. Jag har aldrig sett mig som en person som väger under 60 kg.

Jag skulle nog vara nöjd med 65 kg.

1 kommentar:

  1. Börja med 65 och se hur det känns. Är väl bra att ta det lite i taget.

    SvaraRadera