söndag 9 september 2012

Att prata med någon

Visst kan det vara bra att prata med någon. Men var hittar man någon som inte tar mellan 500 kr och 1 000 kr per samtal och som inte ha lång kö/väntetid?

De som är via landstinget är väl till de med stora problem och kön är lång.

Jag gick in på Mama Mias hemsida. De hänvisar till fyra personer varav bara en har en hemsida. På dennes hemsida står det inget om priser. Så då antar jag att det kostar mellan 500 kr och 1 000 kr per samtal. De brukar också kräva att man går en gång i veckan.

Jag behöver spara mina pengar till nya försök. Hade jag tjänat 10 000 kr per månad hade jag haft råd med både kurator och ett nytt försök men det gör jag inte.


4 kommentarer:

  1. Kontakta din vårdcentral. De brukar ha kuratorer eller psykologer.

    SvaraRadera
  2. Du kan alltid prata med en präst. Dom har samtalsterapi utan religösa inslag om man inte vill det. Ofta har dom utbildning i psykoterapi och helt gratis!

    SvaraRadera
  3. Rekommenderar också att kontakta vårdcentralen. Det finns hjälp att få.

    SvaraRadera
  4. säger som nån annan sa - gå till kyrkan och be att få prata med präst eller diakon. gratis!

    SvaraRadera