lördag 29 september 2012

Kvällstankar

Min mamma sa att jag hade en för liten och svag flugsmällare. Hon sa att jag borde köpa en sådan som hon har. Hon hade köpt den på Ica Maxi. Hon föreslog att jag kanske skulle ha 2-3 st så att det alltid fanns i närheten av något rum. Jag köpte därför 4 st idag på Ica Maxi.

Jag längtade så efter en skön och lugn helg. Ingen stress utan allt i min egen takt.

Min mamma sa att jag måste ta det lugnt för annars växer inga ägg eller så blir de av dålig kvalité. Jag vet att hon säger det pga vad hon tror och inte medicinsk fakta. Hon vill väl bara att jag ska ta det så lugnt som möjligt inför inseminationen och efter inseminationen.

Finns det något jag kan äta eller göra för att få äggen att växa? Jag tror inte det.

Det vore kul om det växte två folliklar för det skulle ju dubblera min chans.

Jag har inte bestämt mig än om när jag ska börja testa. Det lutar åt måndag men jag vet inte.




2 kommentarer:

  1. Tja... jag vet inte om eller hur det funkar, men en sak jag läst om är bidrottninggelé. Kan du ju kolla upp?

    I övrigt vet jag ärligt talat inte om det finns något som kan påverka utöver t ex pergon. Det skulle vara akupunktur, förresten. Jag har själv ingen erfarenhet av det, men det är många inom femmis som har. Akupunktörerna blir glada om man kan köra några besök innan det är dax för skarpt läge - men jag har själv aldrig provat. Dels är jag osäker på utfallet, dels är det rätt så dyrt.

    Motion tror jag sen bara är nyttigt, ju mer man rör sig desto bättre blir cirkulationen, syreupptagningen i kroppen och man blir piggare och mår bättre. Dessutom frigör man endorfiner som är kroppens egna happy-medicin!

    Glad att du har dina flugsmällor nu! Kanske slipper du oroa dig för monstret under sängen nästa gång... :D

    SvaraRadera
  2. Royal Jelly, absolut. Tips från min akupunktör du kan få helt gratis (jag tror väldigt mycket på akupunktur förresten, om du har råd):
    -Royal jelly (bidrottninggele på svenska?)
    -Supergreens (spirulina, chlorella etc)
    -D Vitamin, folsyra
    -Ägg
    -Lamm
    -Lammbuljong; mycket bra för äggkvalite. Men inte skräp du köper i affären. Köp organiskt lamm (på ben) och koka en buljong på det. Långkok till köttet faller av benen och benmärgen kommer ut. Drick dagligen.
    -Undvik socker
    -Undvik all alkohol

    Jag körde ett helt program - det var ett heltidsjobb.


    SvaraRadera