fredag 14 september 2012

Går

Jag har en stegräknare och har nu satt upp ett mål om minst 10 000 steg per dag. De kvällar jag inte håller på med min fritidssysselsättning är det lätt at ta en promenad efter jobbet. Denna vecka så har det tajmats så att jag inte haft en kväll jag har varit tvungen att hålla på med min fritidssysselsättning. Jag har mailat fram och tillbaka med andra på min fritidssysselsättning för att få ihop det adminstrativa men inte varit tvungen att vara där fysiskt. Nästa vecka är det dock 3 kvällar som jag är på min fritidssysselsättning.

Jag ska försöka att ta två promenader i helgen också men jag har vissa saker uppbokade.

Jag har bara försökt leva mitt vanliga liv samtidigt som jag tar metformin. Lite bätttre har jag ätit men bestämda promenader har jag inte riktigt haft. Jag har heller inte haft ett mål viktmässigt för jag tror att om jag har ett mål så blir jag bara besviken när det inte uppfylls.

Drömmen vore att väga 65 kg men att gå ner ca 10 kg känns jobbigt. Om jag inte hade min fritidssysselsättning hade det varit lättare att gå till ett gym och träna. Så jag hoppas att sakta men säkert går jag ner så mycket jag kan gå ner.

Jag har inte direkt känt mig smalare förrän jag vägde mig i helgen. Då fattade jag hur mycket jag har gått ner hittills. För att inte bli besviken så vill jag inte väga mig ofta.

Nästa läkarbesök är på måndag. Jag är nyfiken på vad han har att säga.

3 kommentarer:

  1. Alltså - vad är din fritidssysselsättning? Varför går det inte att skriva löpning, amatörteater, keramikkurs, ridning eller annat?

    SvaraRadera
  2. Jag tror att min anonymitet försvinner om jag skriver vad min fritidssysselsättning är.

    Jag skulle jättegärna vilja berätta vad det är men jag vet inte vilka konsekvenser det kan få så jag kan inte säga något.

    Jag vill inte ljuga heller och hitta på något annat.

    SvaraRadera
  3. Jättebra att du har börjat att motionera. Jag har alltid tränat, men för 4 år sedan (missfall) blev jag lite deppig och tränade inte mycket och åt för att döva. När jag sedan 1 år senare tog tag i det, blev jag gravid via IVF. Jag tror stenhårt att det hade lite med min träning att göra. Nu har jag en son på 2 år och vi försöker med ett syskon. Jag har börjat träna och äter nyttigare, gått med i viktväktarna osv. En frysåterföring vill vi vänta lite med. Det kommer att ordna sig för dig också!

    SvaraRadera