söndag 23 september 2012

Promenad och träff

Jag gick en promenad på en timme idag. En timme innan promenaden hade det ösregnat men det hade slutat regna ca en halvtimme innan min jag påbörjade min promenad. Så i helmundering (stövlar, regnbyxa, regnjacka, leggins, t-shirt och tjock tröja) gick jag min promenad. Alla andra gick med vanliga kläder och jag undrar om de tyckte jag var konstig. Det var faktiskt väldigt mörka moln under större delen av promenaden men inte en droppe regn kom.

Efter promenaden tog jag en dusch och sedan åkte jag på Femmis-träff. Vi var åtta stycken nu. Förra gången bara tre. Det var fem nya som kom. Ingen som varit regelbunden på träffarna i våras kom. Men tre av dem är ju gravida och kanske tycker att funderar/försökargruppen har spelat ut sin roll för dem. En av de nya är gravid i vecka 6. En av de andra "gamla" är gravid i vecka 20.

Jag ville inte att gruppen skulle veta vad som har hänt mig så jag sa bara att jag inte blev gravid av augustiförsöket men hoppas kunna åka i oktober igen.

Men det var tre av de nya som inte hade gjort några försök och inte hade gjort någon läkarundersökning innan. Det var kul att kunna ge tips och dela med sig av sina erfarenheter. Lite nytta har alla dessa resor gjort även om det inte har lett någonstans för mig.

Nästa träff är den 28 oktober. Få se om jag kan berätta till de andra att jag har åkt på mitt fjärde försök.

Annars händer inte så mycket här. Fortsätter med min Proveratabletter och gissar att mensen kommer nästa helg. Så fort mensen kommer ska jag ringa läkaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar