lördag 22 september 2012

Regnkläder och vikt

Jag hittade en jacka hemma som är en regnjacka i morse. Jag hade missat den igår när jag letade. Så jag tänkte att när jag får lön och har tid ska jag leta efter regnbyxor. Sedan gick jag till Ica Maxi för att handla mat. Vid entrén fanns en stor skylt där det stod att denna helg är det 20 % rabatt på alla herr- och damkläder.

Så jag började gå min runda i affären. När jag kom till kläderna var ytterkläderna i början av klädavdelningen. Där fanns regnbyxor för 179 kr. Eftersom det var rabatt så köpte jag regnbyxorna. Det fanns även en regnjacka så att det blev ett set men den jackan kostar 299 kr. Den såg lite varm ut eftersom den hade ett tunt vitt tyg inuti. På byxorna stod det vattentätt och vindavvisande. Min jacka hemma vet jag inte om den är vindtät och den är plastig och har inget tyg på insidan. Men jag får väl ha en varm tröja under. Jag hade inte råd att köpa jackan.

Jag tror dock att regnjackan hemma och med byxorna borde jag kunna gå ut när det regnar om det inte regnar allt för mycket.

Annars så har denna vecka inte varit bra för min kropp. Inga promenader och ätit en hel del onyttigt flera dagar. Men nästa vecka är en ny vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar