fredag 28 september 2012

Den kommande månaden

Det tar mycket på en psykiskt den månad från när mensen kommer tills man har testat om man är gravid eller inte. Efter resultatet är det en annan fas i detta försökande som kommer.

Nu börjar funderingarna på när jag ska börja testa. Ska jag börja testa innan läkarbesöket nästa vecka på onsdag. Min ägg är ju inte kända för att växa snabbt men förra gången fick jag plus på ägglossningsstickan dag 16. Det har aldrig skett så tidigt för mig.

Jag måste börja packa ryggsäcken denna helg. Förra gången hann jag inte göra det i god tid innan för jag trodde aldrig att jag skulle få positivt på dag 16. Så stressad fick jag så fort efter testet börja packa.

Jag hoppas bara att två tabletter pergotime gör susen denna gång. Max tre äggblåsor får man ha för att kunna få åka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar