lördag 29 september 2012

Förbannade insekter

De är verkligen bra på att förstöra mina planer.

Igår vid halv elva kände jag mig trött. Stängde av tv:n och datorn. Bara en bordslampa var tänd och den var ca en meter från mig. Efter ca 10 min hördes ett surrande ljud.

Vid min lampa upptäckte jag den största geting som varit inne i min lägenhet i år. Jag hatar insekter.

I år har jag fått mod till mig att slå dem med flugsmällan men bara vissa och då måste jag ha fått ett stort mod i den stunden. Är det flugor så försöker jag alltid mota dem till ett öppet fönster så att de kan flyga ut. Det har funkat varje gång.

Inatt sträckte sig mitt mod till att slå den två gånger när den hade flugit ner på golvet. Sedan försvann den under soffan. Rädd som jag var stängde jag dörren till vardagsrummet och gick till mitt sovrum. Jag ringde hem till föräldrarna. De tyckte att jag skulle ha flyttat soffan och slagit ihjäl den. Men jag vågade inte gå in i rummet igen. Så slutsatsen blev att antingen en av föräldrarna eller min bror kommer på insektsjakt idag. Alla planer idag måste ändras. Jag skulle städa, handla, promenera osv. Halva mitt liv är i vardagsrummet och köket.

Så nu ligger jag i sängen och hoppas att någon kommer innan tolv.

Jag har nät över badrumsfönstret och balkongdörren. Ändå kommer alla dessa in.

Igår hade jag balkongen öppet en kvart när det var mörkt ute. Jag fattar inte. Min mamma säger att det blir dålig luft i lägenheten om jag inte har öppet varje dag. Men jag känner att priset är för högt. Jag har aldrig gillat insekter och de förstör mitt liv. Vad de gör utanför mitt hem bryr jag mig inte om men i mitt hem väldigt mycket.

Nu vill jag aldrig öppna en balkongdörr eller fönster igen. Min mamma sa att det går inte att bo i en instängd lägenhet speciellt om man är gravid. Man måste ha fräsch luft och låta den fuktiga luften gå ut efter varje dusch säger mamma.

Nej,men nu är jag instängd i mitt sovrum.

Min bror sa igår att det beror på att jag bor högst upp i huset. Alla insekter bor ju i taket.

Så kvällen igår avslutades på sämsta möjliga sätt och idag har den startat på samma sätt.

1 kommentar:

  1. Haha näh jag gillar ju inte heller insekter... Hoppas det löste sig!!

    SvaraRadera