söndag 30 september 2012

Normal dag

Idag vaknade jag upp till en normal söndag.

Med anledning av en kommentar jag fick vill jag säga att jag är back to normal. Men alla planer jag hade igår blev förstörda. Det går inte att ändra. Ja, nu måste jag hantera hur jag ska göra. Min syrra sa igår att hon ville att jag skulle följa med till Ikea för hon ska eventuellt köpa en soffa och ta ett Ikea-lån på den.

Just nu känns det som att någon städning blir det inte idag. Och det är insektens fel. Men jag har gått vidare.

Så idag gör jag troligtvis det jag hade planerat från början att göra idag. Alltså så lite som möjligt.

5 kommentarer:

  1. Lite kbt mot den fobin kanske inte skulle vara fel?

    SvaraRadera
  2. Lite kbt mot den fobin kanske inte skulle vara fel?

    SvaraRadera
  3. Lite kbt mot den fobin kanske inte skulle vara fel?

    SvaraRadera
  4. Vad jag tror att du skulle må bra av, är att lyssna lite mindre på vad din mamma säger, tycker och tänker. Detsamma gäller din bror och syster.

    Du verkar ju inte bo tillsammans med dem, så det är dags att växa upp och frigöra sig, vilket innebär att städan när man vill och låta bli när man vill. Att själv slå ihjäl oönskade kryp och inte vänta på att någon annan skall göra det. Att säga till mamma när du behöver hennes råd eller hennes åsikter så kommer du att be om dem - till dess kan hon hålla dem för sig själv.

    /Q

    SvaraRadera
  5. Ja, lite KBT mot insektsfobin tror jag också på. Se det som en investering och förberedelse för när du blir mamma. Då kan du ju inte låsa in dig i ett rum med din bebis och vänta på att någon annan ska lösa problemet. Det måste du göra själv.

    Frigörelse från sin familj kan vara svårt. Men även de mest osjälvständiga och krävande familjemedlemmar brukar ta sitt förnuft till fånga om personen ifråga, du i det här fallet, verkligen sätter ner foten. Det tror jag du vinner på i längden.

    SvaraRadera