onsdag 5 september 2012

Hur många dagar ska det blöda?

Det verkar inte finnas något tecken på att sluta. Jag har binda på mig idag. Bindan behövs men det är inte lika mycket som mens.

Så domen kommer imorgon och jag försöker att hoppas. Att jag är en av dem som har blödningar men är fortfarande gravid.

Jag har ett graviditetstest hemma men jag har inte vågat att ta det. Jag är bara rädd att det står ej gravid på den.

Jag fyller år idag och för två dagar sedan trodde jag på en bra födelsedag.

Idag är det istället oro, klappar på magen när jag säger att jag hoppas att du har överlevt ändå, jag fryser och tiden går så långsamt på jobbet.

3 kommentarer:

  1. Hoppas med dig att det bara är ofarliga blödningar.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Dina, jag hoppas verkligen att du inte tappar den här graviditeten!!! Usch.. Jag önskar att jag kunde säga "slappna av så löser det sig" :(

    Men OM det släpper så är det INTE för att du gjort något fel genom att vara aktiv, promenera, göra din fritidsaktivitet, läst en bok eller andats. Det är sånt som händer oavsett hur "rätt" eller "fel" man sköter graviditeten.

    Sen har jag ett PS och det är en bit jättetrist fakta, och jag vill inte skrämma dig utan bara förvarna; även vid missfall kan (eller snarare kommer) gravtest fortfarande visa positivt. Min väninna J som haft flera missfall fick sistgång höra att testet kan vara positivt upp till två veckor efter... Men det är inte över innan det är över!

    Fortsätt klappa magen och försök ha en så fin födelsedag som möjligt!! Jag hoppas med dig

    kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas och håller alla tummar att det bara är "normala" blödningar. Kram

    SvaraRadera