måndag 10 september 2012

Dagens läkarbesök

Nu var slemhinnan bara 1 mm så ingen cytotec.

Men jag blöder fortfarande även om det inte är mycket. Så han vill att jag ska ringa när jag har varit blödningsfri 3 dagar. Men eftersom han jobbar bara måndag-torsdag så sa han att jag kan ringa när jag varit blödningsfri en dag för att boka en tid. Det viktigaste sa han att jag kommer in den femte blödningsfria dagen. Han vill kolla hur jag ser ut. Detta för att kunna göra en ny planering för nästa försök.

Han sa att ingen spolning behövdes eftersom jag har blivit gravid.

Han sa också att det finns en risk med pergotime att kroppen inte väljer ut det bästa ägget. Han säger det är samma sak om man tar ägglossningsspruta.

När han sedan nämnde ordet IVF så skrek jag bara nej inombords. Jag är inte redo för det.

Men han vill bara nämna att efter 3 försök med pergotime så ska man börja tänka på IVF.

Men dessa två försök under sommaren var utan hans övervakning så jag vet inte riktigt hur jag ska räkna.

Jag tror att jag försöker 3 gånger under hans övervakning innan jag börjar tänka IVF.

2 kommentarer:

  1. Vad är det som gör att du inte är redo för ivf?

    SvaraRadera
  2. Jag tror att jag svarade på den frågan mer utförligt i juli eller augusti i ett inlägg eller kommentar.

    Det kostar mycket och det tar längre tid att spara ihop pengarna.

    Jag känner att jag inte har försökt tillräckligt mycket med insemination för att kunna ge upp det nu.

    SvaraRadera