torsdag 15 augusti 2013

Del 3

Jag kom hem strax efter halv elva.

När jag nu är hemma så känns det som att jag orkar inte skriva negativa saker imorgon.

Så med mindre än en timme kvar på detta dygn så skriver jag lite till. Men jag är trött så det kan bli fler saker senare i alla fall.

Tanken som har slagit mig är att om jag skulle få barn så är det en brottsling som jag uppfostrar och därför vill inte universum att jag ska få barn. Eller så får mitt barn ett hemskt liv och det är kanske det universum inte vill ge mitt barn. Jag skulle inte vilja ge mitt barn det liv jag har.

Universum kan vara gud eller vad som helst.

I motgångar vill man ju finna meningen med livet för annars varför finns vi på jorden?

Jag har inte hittat min mening än.

Det är konstigt men det just nu känns det inte så fruktansvärt som jag tycker att jag borde känna. Det känns lite jobbigt men annars ok. Därav titeln bara del 3.

Hade allt gått bra idag så hade jag nog känt mig ok och trött. Så lite jobbigt är bra.

Det är några stycken som ruvar just nu i bloggvärlden. Jag önskar dem all lycka till. De är också väldigt duktiga på att leva föredömligt under denna ruvarperiod.

Jag känner att jag orkar inte bry mig att leva föredömligt denna gång. Jag är nykterist så dricka alkohol kommer jag inte att göra. Men jag kommer inte bry mig om vad jag stoppar i mig.

Tills motsatsen är bevisad är jag inte gravid. Jag vill inte leva mina sista dagar på semestern som en person som begränsar sig bara för att denne kan vara gravid.

Om knarkare kan bli gravida så borde en som lever normalt också bli det.


1 kommentar:

  1. Verkar vettigt att leva som vanligt för annars blir det för tungt. Bra tanke.

    SvaraRadera