fredag 23 augusti 2013

Politik gör skillnad

Jag fick idag tillgång till beslutet som togs om detta. Den del som rör prover då står det i olika stycken. Jag har kopierat de två viktigaste:

"ersättningen för ”normalbesöket” sänks med 15 kr. Större delen av
sänkningen motsvaras totalt sett av att provtagning vid utredning av
infertilitet och habituella aborter ersätts separat"

"Extra ersättning för prover vid
infertilitetsutredning som leder till remiss till
Fertilitetsenheten Huddinge"


Alla de rödgröna deltog inte i beslutet. Ni som tycker att alla barnlösa ska ha rätt till vård borde veta vilka partier ni ska rösta på i nästa års val.

2 kommentarer:

  1. Jag som är väldigt dåligt insatt i politik oavsett är oerhört glad att höra någon som tar upp sånt här som är intressant för just våran del!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Barnlös eller inte - det kan inte vara en enda fråga som avgör hur man tar politisk ställning. Det handlar om ideologi där man får ta ställning i de stora frågorna först: utrikespolitik, inrikespolitiska frågor som exempelvis socialpolitik, utbildningspolitik, miljöpolitik och så vidare.

    Själv röstar jag rött, trots att S inte har i sitt partiprogram att avskaffa monarkin. Jag skulle i och för sig gärna se att den kvarleva från en svunnen tid som kungahuset utgör försvann, men den frågan är underordnad den grundläggande hållning som oppositionen intar i grunden.

    Detaljfrågorna får man - om man anser det viktigt - gå in och arbeta för själv. När man röstar får principerna gå före.

    SvaraRadera