torsdag 29 augusti 2013

Man ska vara stark

Min syster undrar om mitt sökande efter positiva händelser i mitt liv kan tyda på en begynnande depression.

Jag har ju känt mig nedstämd speciellt på morgonen. Det känns som att det finns ingen som ser lika ledsen ut som mig på väg till jobbet. Men på jobbet blir det lite bättre så jag tror ingen märker hur jag mår.

Hade jag varit rik så hade jag nog gått hos någon för att prata med ett tiotal gånger. Men nu är jag inte det.

Så jag funderar på att ljuga så mycket jag kan när jag ringer min vårdcentral. Jag hoppas att jag har tid att ringa dit imorgon.


TILLÄGG

Jag har svårt att skriva allt jag känner. Men den amerikanska bloggaren fick minus med sin systers ägg denna vecka. Hon skriver väldigt bra hur hon och hennes man känner sig. Precis det hon känner så känner jag. Om ni vill så kan ni läsa hennes blogg och inläggen från 27 augusti och framåt.

http://dontcountyoureggs.typepad.com//blog/

3 kommentarer:

  1. Vad är det du ska ljuga om? Vårdcentraler brukar kunna erbjuda både kurator och psykolog till vanlig patientavgift.

    SvaraRadera
  2. Jag är bara rädd att jag inte mår så dåligt för att få hjälp.

    Men jag har ringt vårdcentralen och de ska ringa upp mig.

    SvaraRadera
  3. Men sötaste du... Den enda som kan avgöra hur du mår i detta läget är du själv. Känner DU att du behöver prata med någon så är det så. Stå på dig!! Jag hoppas av hela mitt hjärta att du får träffa någon på vårdcentralen som kan hjälpa dig bena lite i tankar och känslor. Du förtjänar att må bra och jag tror att en kurator kan hjälpa dig massor på vägen. Lycka till!!! Kramar :-)

    SvaraRadera