söndag 18 augusti 2013

Kanske på bättringsvägen

Efter att jag skrev förra inlägget så började jag få lika ont som igår. Just då ångrade jag det inlägget lite. Idag gick jag förbi föräldrarna och åt mat där. Det blev mest sängliggande hos dem och tittande på friidrott. Efter jag åt mat så började jag helt plötsligt att massera min mage. Det var inget planerat men det gjordes. Helt plötsligt så kändes det mycket bättre. Det gick så snabbt att jag vet inte vad som hände. Jag har fortfarande ont i magen men nu på ett annat sätt och mindre. Jag undrade om jag inbillade mig men nu två timmar senare så har jag mindre ont nu än när jag vaknade i morse.

Men lika snabbt som en bättring kom lika snabbt kan antagligen en försämring komma.

Kliniken ville att jag skulle kontakta dem ifall jag började må dåligt. Jag har inte velat göra det än för jag ville se hur det utvecklade sig. Kanske imorgon mailar jag dem.

Jag har druckit mycket vatten och försöker vila så mycket som möjligt. Jag hade velat vara mer aktiv under min sista vecka på semestern. Jag behöver handla mat, städa lägenheten mm. Men nu tar jag en dag i taget. Jag ska egentligen hålla på med min fritidsaktivitet på tisdag kväll men det gör inget om jag inte kommer så beroende på hur jag mår på tisdag så får jag se om jag åker dit.

Jag har ju inte haft så ont att jag absolut inte kan ta mig ut om jag måste. Korta sträckor på 10-20 min kan jag gå och ingen feber har jag. Så har jag överstimulering så har jag en lindrig en.

Jag vägde mig idag. Ingen munter läsning men jag har inte gått upp anmärkningsvärt mycket. Ca 1 kg sedan förra mätningen. Massor av glass och hotellfrukostar har väl satt sina spår. Jag tror inte att en överstimulering har satt spår på mig.

En av de positiva sakerna i mitt liv som jag hoppas kunna få tid till detta år är att röra på mig mera. Det ska jag tänka på i september.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar