torsdag 15 augusti 2013

Det näst värsta del 2

Det kan komma ytterligare delar de kommande dagarna. Att skriva på tåget funkar inte så bra. Jag har så mycket att skriva om. Jag behöver skriva av mig.

De senaste veckorna så har jag försökt tänka positivt. Jag har ju fått kommentarer både på bloggen och privat om att jag borde tänka mer positivt. Jag undrar vad ni säger om jag säger " I told you so".

Men för att bryta mitt tankemönster så tänkte jag på kommande graviditet och när jag ska berätta på jobbet. Jag skulle må lie dåligt men inte så dåligt att det märktes av kollegorna. I december skulle jag berätta för min chef och min närmsta kollega. I januari skulle jag berätta för resten av sektionen. Jag skulle sedan om det gick ekonomiskt jobba februari ut. Jag fantiserade om att jag skulle få två embryon tillbaka och att jag var gravid med tvillingar. En pojke och flicka.

Med hotell och resekostnader för två så har detta kostat mig en del. Men jag ville ta det lugnt och inte stressa som förra gången. Det hjälpte inte mycket.

Jag vet inte om jag orkar så mycket mer. Jag har surfar lite på Ava Riga och en äggdonationsbehandling kostar ungefär lika mycket som ett trepack IVF.

Jag vill inte ta hur mycket lån som helst.

Tidigast i oktober kan jag göra IVF nr 3. Jag kan inte vara borta från jobb och fritidssysselsättning hur mycket som helst utan att tala om varför. Allt är osäkert.

Jag ska nog spela lotto på lördag. Skulle jag vinna pengar så blir det en surrogatmoder i USA.

Jag skulle också skänka pengar till Cecilia/Bebiskarusellen om hon nu behövde det. Det är så hemskt det hon nu går igenom. Jag hoppas bara att fosterdiagnostiken talar om att bebisen är frisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar