måndag 26 augusti 2013

Trött

Jag gick och la mig strax efter nio och klockan skulle ringa vid kl. 6.

Det kom en kommentar vid nio om att jag kanske har B-vitaminbrist och det orsakade mina varma fötter. Jag har undvikit vitamintabletterna för det är ju inte bra att ta med levaxin. Men jag hade lite kvar hemma av vitamintabletter så jag tog en. Tänkte att jag struntar i vad apotek och läkare säger.

I alla fall så sov jag ca sex timmar även om det inte var i sträck. Jag vaknade flera gånger.

Det var så klart mycket att göra på jobbet. Jag gick igenom posten och mailen idag. Det var allt jag hann med.

Jag har inte ruvarperiod som högsta prioritering. Det märktes av att jag glömde ta min lutinus vid lunch. Kom på det på jobbet när jag skulle hem vid halv fem. Några timmar senare gör kanske inte något.

På fredag är det över. Det känns skönt. Jag har längtat mer att detta försök ska vara över än att jag får ett plus. Det är ju osannolikt att det blir ett plus.

Jag fick ett mail igår från en person som har slutat försöka få barn själv. Hon höll på att dö av överstimulering och sedan blev det för mycket för henne. Hon kände att vara så sjuk igen och ha ett barn inte skulle fungera. Hon vill ha barn med en partner men hon trodde att hon hade åldern emot henne. Man skaffar ju inte barn direkt med en partner speciellt inte om man måste använda behandlingar för att få barn. Så hon förbereder ett liv som barnlös.

Det är mycket som jag måste tänka på.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar