tisdag 27 augusti 2013

Testade igen

 I fredags var det kanske onödigt att testa men det gjorde jag ändå.

I morse kändes det inte lika onödigt. Även om huvudet vet vad resultatet kommer att bli så hoppas hjärtat ändå.

Men det blev så klart bara ett streck.

Vad ska jag säga? Jag är ledsen. Jag har inte räknat dagar men vet att det var äggplock för två veckor sedan idag. Så någon ruvdag där man kan testa positivt borde jag vara på.

Jag kände redan när jag vaknade att jag inte hade lust att gå till jobbet idag. Sedan testade jag och då blev jag ännu långsammare. Kom till jobbet kvart i nio.

Mina ägg är värdelösa.

Jag fick lön igår och jag spelade på lite på lotto. Det var för 82 kr men det känns ju svårare för mig att bli gravid desto mer vill jag spela för att vinna mycket pengar så att jag kan försöka igen. Men jag ska försöka snåla in på annat så att det inte känns som att jag har slösat bort pengarna. Så en liten spelmissbrukare är jag nog på väg att skapa. Så dåliga saker kan jag skapa men inte bra som ett barn.

Jag är ledsen och arg. Arg för att livet eller något hatar mig.

När människor på jobbet igår frågade om semestern varit bra så fick jag ljuga och säga ja. Allt jag ville säga var att nej, den var jättedålig. Mina ägg har blivit utdömda och inga pengar finns för fler försök. Men det kan man inte säga och man får ha en fasad.

Jag orkade inte fika igår. Jag ville vara ensam. Jag vill inte fika idag heller. Resten av veckan tror jag att jag vill vara själv. Fast om man inte fikar med sektionen så är man inte trevlig och det är ett minus vid löneförhandling. Vi ska ha löneförhandling nu i september men jag bryr mig inte. Allt är bestämt på förhand oavsett hur bra man jobbar. Det finns inga pengar och alla får därför samma låga belopp.

1 kommentar:

  1. Hoppas att de löser sig för dig! Att du får in pengar så du kan fortsätta dina ivfer och resan mot ditt barn!
    Kram

    SvaraRadera