onsdag 28 augusti 2013

Väldigt analyserande men hur länge orkar jag?

Nu blir det lite äckligt så sluta läsa om det är jobbigt för er.

Ca en halvtimme efter att jag skrev förra inlägget kände jag att nu känns det konstigt i magen. Jag har blivit van vid känslan men inte van vid att det alltid går så fort. Det går inte att planera sitt liv och man vill vara nära en toalett.

Sedan jag började med levaxin så har flytande xxx varit mer regel än undantag. Det kan komma med så kort varsel som mindre än en minut.

Det konstiga är att när jag äter onyttigt så får jag fastare xxx än när jag äter nyttigt. Jag tror att jag får oftare xxx i flytande form inom ett par timmar efter att ha ätit det och med nästan ingen varning.

Ändå sedan jag gjorde xxx vid tretiden idag så har jag blivit ännu tröttare.

Jag pratade med min mamma nu ikväll och hon undrar om jag tar upp någonting av det jag äter. Det är som att allt nyttigt rinner ur mig. Även om onyttig mat är gott så mår jag inte bra av att bara äta det.

Jag har varit sugen på onyttig mat varje kväll. För att orka med utan att behöva springa på toaletten oväntat så åt jag två kanelbullar och en stor smörgås till middag igår. Jag klarade därmed gårdagskvällen. I förrgår åt jag några bitar mörk choklad innan jag åt mat bara för att jag var sugen. Men den kvällen gick bra också. Några bitar mörk choklad åt jag ikväll också innan maten förebyggande denna gång.

Det är jobbigt att det inte finns någon läkare som tar ansvar för hur jag mår och alla mediciner jag tar. Jag mailade den gynekolog jag går ofta hos igår och han skrev att så länge jag inte har feber så kan man må så här efter en IVF. Det han menar är väl att det är bara att härda ut.

Det är inte den läkaren som jag mailade som har skrivit ut alla mediciner ( levaxin, metformin, D-vitamin) men den läkaren jobbar bara två dagar i veckan och har blivit svår att komma till besök. Han jobbade fyra dagar i veckan förra året men gick ner till två dagar i år. Han kanske går i pension vid årsskiftet.

Ska jag gå till vårdcentralen?

Jag hoppas att jag mår bättre när jag slutar med progesteronet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar