torsdag 8 augusti 2013

Klinikens plan

Jag ringde dit när klockan blev två. De höll precis på med min plan. Jag fick vänta en minut tills telefon kom till den sjuksköterska som höll på med min plan. Den nya planen är att vi ska satsa på de äggblåsor som är ca 9-10 mm. Det innebär att äggplock blir på tisdag och insättning på torsdag.

Min mamma är ledig och jag vill också njuta av min semester så vi åker en dag tidigare alltså på söndag och åker hem på torsdag eftermiddag efter insättningen. På detta sättet får jag vila och slipper stressa.

Jag ska ta samma dos menopur. Inga ytterligare ultraljud behövs.

Dagens läkare nr 2 var väldigt trevlig men lite slarvig. När man har gjort ultraljud på ett annat ställe samma dag så kan man verkligen jämföra. Min stora äggblåsa/cysta sa hon fanns på både höger och vänster. Hon skrev ut många bilder från ultraljudet men hade inte koll på vad hon skrev ut.

Hon är också den första gynekolog som jag har hört pratat i cm när det gäller äggblåsor. Alla andra har pratat i mm. Hon hade också helt andra mått på mina äggblåsor än vad den andra läkaren sa. Om det skiljer 1-2 mm det är förståeligt men när det är flera mm tillsammans med tidigare fel så kunde jag inte lita på hennes svar. Nu visste jag ju redan klinikens nya plan för mig när jag gick till henne men som ensamförsökande så måste man tacka och ta emot för de kliniker/gynekologer som är villiga att ta emot en.

En annan klinik som jag ringde i tisdags hade ingen läkare idag utan först imorgon. Den kliniken ska jag försöka med om mina gynekologer nr 1 och 2 inte kan.

1 kommentar:

  1. Vad lustigt att de jobbar så olika... Hon kanske inte är så van vid fertilitetstänket? Jag håller iaf fortfarande allA tummar!!!

    Mysigt med minisemester samtidigt :)
    Kram
    JVJK

    SvaraRadera