söndag 18 augusti 2013

Massor av förslag

Av snälla människor på Femmis och andra så har jag fått info om olika saker.

Allt är inte direkt vetenskapligt bevisats men det har hjälpt några.

På fertilietsguiden.com så står det om medel som eventuellt kan förbättra äggkvalitén. Det står också att de antingen förvärrar problemet eller hjälper till. När det står så då vågar jag direkt inte chansa.

När läkaren sa att nästa gång går vi tillbaka till Gonal-F för vi hoppas att jag få färre ägg som i lugn och ro kan växa utan att trängas. Det sa hon strax efter insättningen när jag satt på mig kläderna.

Det har fått mig att tänka är att jag behöver nog 6-7 IVF:er för att kunna komma underfund med exakt dos och medicin för mig. Det kändes som att jag är särskilt svår att medicinera.

Jag fick tips om en som utövar kinesisk medicin med specialiteten gynekologi i Stockholm. Han skriver på sin hemsida att han med sin akupunktur, diet mm kan förbättra äggkvalitén. Det står inga priser på hans hemsida så jag vet inte hur dyrt det är.

Det svåra är om jag ska ta ett stort uppehåll mellan ivf nr 2 och 3 för att kunna prova på något som kan hjälpa mig innan ivf nr 3.

Just nu är jag mottaglig för allt. Men sedan ska informationen sorteras och bedömas. Det är det svåra. Sedan kommer det svåra beslutet.

2 kommentarer:

  1. Jag gick ju till en akunpunktör inför mitt sista inseminationsförsök. Jag vet inte om det hjälpte men gravid blev jag ju. Om inte annat var det väldigt avslappnande. Men ganska dyrt. Tror jag betalade 500-600/behandling och då gick jag fyra eller fem gånger. http://www.akupunktur.se/

    SvaraRadera
  2. Hej. Ett tips från mig. Gå till dr Han; www.acupuncture.se Hans väntrum är fullt av bilder på bebisar från människor som haft svårt att bli med barn men lyckats tack vare hans hjälp. Han hjälper till både utan och vid IVF. Min bror och hans tjej har båda problem som gör att de inte skulle kunna få barn på egen hand så de var redan innan de ens börjat försöka lovade IVF genom Landstinget. Men hon gick till dr Han och när som helst nu kommer deras första barn. Gjort helt på egen hand! Dr Han is your guy! :)Han tar omkring 600 kr per gång tror jag.

    SvaraRadera