tisdag 6 augusti 2013

Håller inte koll

Det känns mer och mer som att höger äggstock är den mest aktiva även om det finns äggblåsor på vänster äggstock.

Jag gjorde ultraljud idag.

Jag fick mens förra veckan och jag kunde därför inte göra dag 3 ultraljudet. Idag hade jag en äggblåsa på 27 mm på höger äggstock. Kliniken ringde efter att jag hade mailat och jag ljög att jag hade gjort dag 3 ultraljudet. Jag hoppas att det inte är en cysta.

Sedan så skulle sköterskan prata med läkaren och sedan fick jag ett mail om att jag ska göra ett ultraljud på torsdag. Så jag ringde runt och ska göra två ultraljud på torsdag. En på ett ställe som har drop-in 20 min varje dag på morgonen och tar betalt privat och sedan hos en gynekolog på eftermiddagen. Det privata tänker jag göra ifall kliniken ger klartecken för äggplock på lördag. Det ska ju bokas tåg och hotell och jag vill få tag i kliniken innan de stänger vilket jag kanske inte gör när ultraljud nr 2 är gjort. Min mamma har semester nu och pga av risken är det lika bra att hon följer med.

Inläggets titel är för att kliniken undrade varför jag inte hade börjat med orgulutran. Jag skulle ha gjort det igår. Så fort de sa att jag måste ta det så fort som möjligt så gjorde jag det ca halv ett idag. Jag har haft så mycket annat att tänka på att jag tog fel på dagen att börja med det. Jag hade imorgon i hjärnan hela tiden och varför vet jag inte.

Resultatet på ultraljudet var ca 5-6 st ca 12 mm på höger och 1 st 11 mm på vänster samt några kring ca 9 mm på vänster.


1 kommentar:

  1. Då är det bara att hålla tummarna att det blir ngt bra av det :-)

    SvaraRadera