lördag 17 augusti 2013

Det onda i magen kvar

Så jag antar att jag är lite överstimulerad. Det är tur att jag har semester nästa vecka också.

Så nu ska jag äta så lite som möjligt, dricka så mycket som möjligt och vila så mycket som möjligt. Det har inte blivit så mycket annat gjort idag än att titta på tv, surfa på datorn och ligga i soffan. Jag lyckades gå upp och äta lite choklad till frukost innan jag kom tillbaka till soffan. Nyss duschade jag också.

Halvsova i soffan har jag också hunnit med.

Så medan jag har surfat idag har jag funnit följande info. Spanien är dyrast i Europa på IVF. Det är också de enda kliniker som kan tänkas ha donatorer av annan hudfärg. Östeuropeiska kliniker har inte donatorer med annan hudfärg.

Så vad funderar jag på?

Göra mitt trepack hos Storkklinik. Ta en paus i några år. Om jag lyckas spara ihop pengar under dessa år så tar jag det billigaste alternativet i något östeuropeiskt land. Bryr mig inte om utseende på någon part.

Under dessa år så har jag nog vant mig vid tanken.

Vad vill jag?

Åka till USA, skaffa surrogatmoder, äggdonator, spermadonator och få allt fixat. Men det lär kosta mellan en halv miljon och miljon. Pengar jag aldrig kommer att ha. Drömma kan ingen stoppa mig ifrån.

Oavsett så ångrar jag inte att jag försökte skaffa barn. Att leva livet innebär att man försöker uppnå sina mål. Ibland lyckas man och ibland gör man inte det. Det enda man ångrar är att man inte försökte.

Jag hoppas att i framtiden så får Sverige bättre lagar som tillåter mer hjälp till barnlösa oavsett civilstånd och sätt. Allt från dubbla donationer till surragotmödraskap. Att så få som möjligt får genomlida barnlöshet.


2 kommentarer:

  1. Vad bra med en plan, nu låter du mer dig lik igen. Kanske ska du redan nu kontakta någon klinik i Östeuropa för kanske kan de på lång sikt ha en donator av embryon (överblivna efter pars IVF) där någon liknar dig. Eller kolla var du kan få använda "egen" säd och då "beställa" så spermadonatorn har samma etnicitet som du.
    Vi hoppas detta inom ett par år går att göra i Sverige för då kanske det blir lättare
    Mest av allt hoppas jag att du lyckas i detta försök eller nästa. Håller tummar o tår

    SvaraRadera
  2. Huff... det er så trist at du ikke lykkes. Jeg håper så inderlig at du finner en god løsning.
    Klem

    SvaraRadera