tisdag 20 augusti 2013

Varma fötter

För en vecka sedan hade jag äggplock. Natten mellan tisdag och onsdag kunde jag inte sova pga att mina fötter var så varma. Jag fick gå in i duschen och duscha dem med kallt vatten. Tillbaka till sängen. Men det hjälpte inte. De var fortfarande varma.

Jag fick då ligga i sängen och hoppas att de skulle kallna. Ett par timmar gick och jag somnade. Jag hade ju legat i sängen större delen av den dagen och min mamma sa att om man är stilla så kan det påverka blodet.

Men jag sov några timmar den natten och trodde det var en engångshändelse. Tänkte att det hade något med äggplocket att göra.

Men nu natten mellan söndag och måndag så hände det igen. Jag duschade fötterna. Det hjälpte inte. Jag hade som tur var kylklampar i frysen så jag tog en av dem och la den i en påse. Påsen las på en kudde och fötterna på den. Det hjälpte inte. Så efter ett tag var kylklampen tillbaka i frysen. Jag tänkte på vad min mamma sa att det är vätska och blod som är varmt. Jag tog två kuddar från vardagsrummet och lät fötterna ligga i högläge. Tiden gick men jag somnade.

Inatt kom problemet igen. Jag hade natten innan googlat på lösningar. Någon skrev strumpor i frysen. Jag gjorde det men mina strumpor blev inte så kalla. Antagligen pga de hade ingen vätska i sig. Så det hjälpte inte med strumpor.

När jag googlade så läste jag att det är mestadels gravida kvinnor som får varma fötter. En sak som jag inte ville läsa för det är ju inte det som orsakar mitt problem. Jag gissar att det kan ha något med överstimulering att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar