måndag 19 augusti 2013

Soffläge

Loba har fått plus. Hennes blogg finns i min blogglista. Grattis till henne.

Mat har aldrig varit min grej. Det har aldrig varit en hemlighet att om någon uppfann ett piller som ersättning för mat skulle jag vara en av de första som köper det.

Man slipper handlandet,lagandet och diskandet.

Idag har det blivit choklad och chips. Det är enklare att ha struktur på allt när jag jobbar och/eller mår bra. Men det blev en tur till föräldrarna för middag. Så inte bara onyttigheter har det blivit.

Många av tipsen jag har fått handlar om kost och tillägg av exempelvis örter.

Jag läser också om att många är ordinerade massor av mediciner under ruvarperioden. Jag har lutinus som ska underlätta att behålla en graviditet. Inget annat.

Sedan har jag andra mediciner som jag tar hela tiden.

Jag fick igår veta när jag läste en blogg att det finns en spruta som ska underlätta implantation. Det visste jag inte att det fanns.

Tilläggas ska är det verkar som att alla dessa personer inte gör sin behandling i Danmark.

Vill man ha något så måste man skärpa sig. Förutom pengarna så är det tanken på att laga mat som är avskräcker mig från besöka någon kinesisk läkare som vill att jag ska laga mat.

Det är därför en paus mellan IVF nr 2 och 3 känns lockande. Det ger mig tid.

Men samtidigt vet jag inte om vid ett minus nästa vecka kommer känslan av att köra igång omedelbart. På två månader kommer det inte att hända mycket.

Samtidigt kommer jag inte ha kunna vila så mycket både före och efter ett försök som denna gång. För vissa lyckas när de får vila mycket.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar