onsdag 21 augusti 2013

Fokus på annat

När klockan var två så var det tråkigt att vara hemma. Jag visste ju att Barnens Hus rean startade idag. Jag tänkte att kön borde vara kortare på eftermiddagen. Många andra hade tänkt samma sak. Medan jag stod i kön så hörde jag att kön hade när de öppnade varit några hundra meter lång. När jag kom var den nog ca 100 m.

Jag stod i kön utomhus ca 1,5 h. Vakterna ropade ut ca 20 min innan jag kom in att det var 2-3 timmars väntetid i affären för det går så långsamt i kassorna. De har bara två kassor. Men jag ville åtminstone sätta min fot i affären en gång till innan den stängdes. Det var många gravida och många med barn under ett halvår som stod i kön. Vissa kom ut tomhänta för de orkade inte stå i den långa kassakön.

Jag tittade runt. Om jag hade köpt något skulle det ha varit något litet. Men jag hittade inget speciellt. Så jag gick ut. Men jag ångrar inte att jag gick dit. Det var varmt och skönt ute. Ibland sol ibland molnigt. Jag borde ha fått massor av D-vitamin av att stå ute i den kön.

Sedan åkte jag till Ikea och Netonnet. Jag köpte en liten stålställning med lådor för 99 kr på Ikea och en billig vattenkokare. På Ikea hittade jag flera saker som jag ville ha men var för dyra. Det var täcken, gardiner, köksbord, lampa till vardagsrummet och en fin bäddsoffa osv. Allt kanske jag inte har behov av men en del har jag behov av.

I flera år har jag velat köpa lite nya saker till lägenheten men det har alltid varit annat som varit viktigare.

Ett fint hem är också viktigt.

Efter att ha bloggat så länge så har jag fått en känsla av att det är bara 2-3 st av de bloggar jag följer som får plus varje månad. Denna vecka har 2 fått plus så kvoten borde alltså vara fylld för denna månad.

Men för varje dag som går så mår jag bättre. Det är inte min tur nu. Det kanske aldrig blir min tur. Men om jag bidrar till att andra får sina efterlängtade barn genom mina tips eller min blogg så vet jag att mitt liv har betydelse för någon annan.

Jag fick mail idag från en konsertarrangör att det är dags att köpa biljetter till julevenemangen i december.

Det kändes som ytterligare en påminnelse om att ha fokus på annat.

Jag tror att jag behöver ytterligare hjälp eller behöver ändra något inför försök nr 3. Jag ska försöka se i september om jag och i så fall vad jag har råd med.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar